Kim był klient?
// Kasper Lemiesz - edukator, coach, trener, aktywista
Kiedy?
// 2018-2019
Ile to trwało?
// 9 miesięcy,
przy czym same konsultacje i badania trwały ok. 5 miesięcy
Co zrobiliśmy dla klienta?
// Strategię marki osobistej obejmującą m.in.: szczegółową analizę potrzeb, oczekiwań i celów segmentów grup docelowych oraz tożsamość marki, w której uwzględniliśmy: role społeczne marki, wartości marki, osobowość, korzyści, misję i wizję, unikalną korzyść, pozycjonowanie marki oraz dowody uwiarygodniające markę w oczach jej klientów - zob. szczegóły
// Strategię komunikacji marki osobistej obejmującą m.in.: uporządkowaną listę usług (z podziałem na kluczowe korzyści), media komunikacji i promocji, styl języka marki, tematy i formaty komunikacji oraz rekomendacje przedstawienia oferty na stronie internetowej - zob. szczegoły
Rozpoznanie potrzeb klienta i grupy jego odbiorców
Proces wypracowywania rozwiązań oparliśmy na modelu Design thinking, który pogłębiliśmy w fazie empatii o sesje tutorskie z klientem.
Ułatwiło to wgląd w prawdziwą tożsamość marki, jej cele, misje i wizje, w oparciu o które uszyliśmy wyróżniki głównych usług Kaspra - job coachingu, coachingu rozwojowego oraz doradztwa kompetencyjnego (dla uczniów, studentów i młodych-dorosłych oraz organizacji pozarządowych).
Tożsamość marki
Na bazie zasobów marki osobistej, czyli umiejętności, kompetencji i talentów, jak i jej autentycznego głosu oraz potrzeb klientów ustaliliśmy kluczowe role społeczne, które pozwalają marce zdobyć serca klientów.
Role te są ściśle powiązane z oczekiwanymi przez klientów korzyściami i odczuwanymi bolączkami, propozycją wartości oraz wyróżnikami oferty na tle innych trenerów.
Strategia komunikacji
W ramach strategii komunikacji wypracowaliśmy między innymi: tematy komunikacji (spięte cyklem Myśl-nik oraz Burzą Pytań), zarekomendowaliśmy współprace projektowe i redakcyjne z twórcami/ influencerami, opracowaliśmy styl języka, slogan i dewizę marki oraz hasła reklamowe, jak również naming produktów.
Co o naszej pracy powiedział klient?
Bardzo doceniam wsparcie Krzysztofa.
Przez cały proces [tworzenia strategii marki osobistej w modelu Design thinking] czułem, że w pełni bierze odpowiedzialność za proces projektowy.
Czułem, że jest równie ciekawy tego, co razem wypracujemy, jak ja sam.
Poza efektem w postaci strategii, z której teraz korzystam tworząc swoją stronę internetową i ostateczną ofertę, sesje z Krzysztofem pomagały mi lepiej zrozumieć to, kim jestem i co chcę dawać światu - w bardzo dosłownym znaczeniu.
Nasze spotkanie były dla mnie też pracą nad sobą. […] Czułem się głęboko szanowany i wspierany.
Kasper Lemiesz — edukator, działacz społeczny, inicjator społeczności TUversity, coach