Kim był klient?
Kiedy?
// Marzec 2022 rok
Ile to trwało?
// 16 godzin, 2 dni.
Większość rozwiązań dla marki wypracowaliśmy w czasie intensywnych warsztatów Great Brand
Co zrobiliśmy dla klienta?
// Strategię marki obejmującą m.in.: segmenty grup docelowych (w tym odbiorców biznesowych), wartości marki, kluczowe skojarzenia z marką, pozycjonowanie oraz osobowość i archetypy marki, jak również analizę trendów (w kategorii ubranek dla dzieci)
// Strategię komunikacji marki obejmującą m.in. kanały komunikacji i promocji sprzedaży, tematy i formaty komunikacji, styl języka marki oraz story marki
// Warsztaty i szkolenia powdrożeniowe (budowanie społeczności, content marketing)
Designerskie ubranka dla niemowląt i dzieci do 2. roku życia
Naszym pierwszym zadaniem było pogłębienie problemów i przeszkód oraz pragnień i potrzeb grup odbiorców — rodziców spodziewających się dziecka, świeżo upieczonych rodziców, rodziców dziecka 1- i/ lub 2-roczego oraz bliskiej i dalszej rodziny i przyjaciół (zamawiającej/ zamawiających okazjonalne zestawy prezentowe).
Okiełznać, uporządkować i spiąć
Strategia okiełznała rozporoszone pomysły, uporządkowała komunikowany wizerunek oraz spięła propozycję wartości marki (opartą do tej pory o serię niespriorytetyzowanych korzyści).
Określiliśmy pierwszorzędne skojarzenia, które oparliśmy na wiedzy o kliencie - jego problemach i przeszkodach oraz pragnieniach i potrzebach.
Ustaliliśmy tzw. kluczowe czynniki konkurencji
Kluczowe czynniki, z uwagi na które klientka wybiera produkt, to: design i funkcjonalność, jakość oraz łatwość komponowania zestawów ubranek.
To te właśnie cechy, atrybuty i korzyści fundują propozycję wartości marki, w oparciu o które buduje ona swoje kolekcje ubranek oraz... pozyskuje serca i portfele klientów.
Archetypami marki uczyniliśmy Matkę Naturę i Opiekuna;
istotnymi wartościami: rodzinność, ręczną robotę i naturalne piękno, które cieszą oko rodziców.
Osobowość i archetypy marki
Osobowość podkreśla propozycja wartości i korzyści marki — niepowtarzalne wzory, produkcja w manufakturowej szwalni, z materiałów od polskich wytwórców.
Korzyści niższego poziomu — funkcjonalność i uniwersalność — marka dowozi poprzez łatwość komponowania zestawów (wszystkie bowiem świetnie do siebie pasują), neutralność płciową (unisex) oraz łatwość ściągania i zakładania ubranek (dzięki krytym zamkom, ściągaczom oraz wygodnym dla rodzica i dziecka zatrzaskom).
DNA marki w powiązaniu z trendami oraz postawami rodziców
Marka naturalnie wpisuje się również w trendy i postawy oraz aktywnie wspiera idee
świadomej konsumpcji, slow life i slow fashion (produkty lokalne sprawdzonych producentów, o wysokiej jakości, trwałości, nieszkodzące środowisku, nieuciążliwe w produkcji i utylizacji), jak również: minimalizmu, szafy kapsułowej, produkcji niskoseryjnej oraz mody unisex.
Co o naszej pracy powiedział klient?
Krzysztof opracował dla nas strategię marki i komunikacji marki oraz przeprowadził serię warsztatów i konsultacji dotyczących budowania marki, jak również działań content marketingowych.
Dużo ciekawych materiałów, merytoryki, a przede wszystkim duże zaangażowanie ze strony Krzysztofa.
Oboje jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy.
Łukasz Matyja i Justyna Matyja — właściciele marki Filka