Dla kogo są warsztaty budowania marki firmy?
Właścicieli
firm
Prowadzisz firmę, w której w małym zespole budujesz jej markę i robisz marketing.
Pracowników działów marketingu
Pracujesz w dziale marketingu - szukasz sprawdzonych narzędzi, które wzbogacą Twój warsztat.
Osób planujących zbudować
swój biznes
Chcesz dowiedzieć się, jak od postaw zbudować silną markę firmy/ produktu/ usługi oraz jak robić jej marketing.
Innych
zainteresowanych
Chcesz poznać proces budowania marki w praktyce, aby wykorzystać tę wiedzę i umiejętności w przyszłości.
Budowanie marki firmy — program warsztatów Greate Brand
Część 1
Grupa docelowa marki,
analiza trendów i konkurencji
1.1 Opracowanie person wzorcowych klientów
Zebranie danych na temat stylu życia, postaw, wartości, zwyczajów zakupowych i preferencji – identyfikacja problemów i przeszkód oraz pragnień i potrzeb klientów.
Co nam to daje?
Wiedzę pozwalającą planować wszystkie kluczowe działania marketingowe i sprzedażowe – od wyboru słów kluczowych pod pozycjonowanie strony www po opracowanie tekstów oferty skrojonych pod klientów.
1.2 Opracowanie segmentów grup klientów
Co nam to daje?
Możliwość bardzo precyzyjnego targetowania odbiorców w reklamie, jak również dopasowania oferty do konkretnych korzyści i doświadczanych bolączek danego segmentu klientów.
1.3 Opracowanie mapy usług i produktów
Co nam to daje?
Możliwość uzupełnienia oferty o dodatkowe produkty i usługi oraz powiązania ich ze sobą (np. pod up-selling i cross-selling).
1.4 Podział usług według zaangażowania czasowego oraz finansowego ze strony klienta
Zobacz, o czym mowa — KLIKNIJ.
Co nam to daje?
Elastyczność oferty dopasowaną do stopnia gotowości klienta do zakupu.
Im mniejsza znajomość marki, tym mniejsze do niej zaufanie.
Usługi/ produkty pośrednie pełnią funkcję uwiarygadniającą, usuwają bariery wejścia.
Niewielu klientów decyduje się kupić drogą usługę od razu, kiedy nie zna marki.
1.5 Opracowanie listy kluczowi partnerów i interesariuszy marki
Co nam to daje?
Możliwość zawarcia sojuszy strategicznych, współprac partnerskich, opartych np. o wzajemne polecanie lub wynagrodzenie np. w formie umówionego procentu od transakcji.
1.6 Analiza ofert/ produktów konkurencji
W tym analiza propozycji wartości rozwiązań konkurencji, wyróżników ofertowych, przewag, jak również analiza cennika i procedur obsługi konkurencji.
Co nam to daje?
Dopasowanie korzyści do odbiorców – łatwiejsze dotarcie do nich z celniejszym od rywali przekazem.
1.7 Analiza trendów, które mogą mieć wpływ na markę
Co nam to daje?
Dopasowanie samej oferty (lub sposobu komunikacji oferty) do rosnących trendów mających wpływ na decyzje zakupowe klientów.
Część 2
Tożsamość marki — DNA marki
2.1 Opracowanie korzyści marki (funkcjonalnych i emocjonalnych), czyli powodów, ze względu na które klienci będą wybierać markę klienta
Co nam to daje?
Większą łatwość w opracowaniu tekstów (na stronę www, do reklam i na media społecznościowe) oraz dopasowanie komunikacji do prawdziwych potrzeb klientów. Pozwala również odróżnić usługę klienta od oferty konkurencji, zaakcentować racjonalne i emocjonalne powody wyboru i zakupu marki.
2.2 Osobowość marki – emocje, świat przeżyć i styl życia, które powodują, że marka zdobywa serca klientów
Co nam to daje?
Ułatwia utożsamienie z marką lub dopasowanie do stylu życia klientów na poziomie serca, emocji i intuicji.
2.3 Dowody uwiarygodniające obietnice marki w oczach klientów
Co nam to daje?
Podbija zaufanie do marki i jej usług/ produktów. Daje poczucie bezpieczeństwa. Upewnia klientów w swoich wyborach.
2.4 Pozycjonowanie marki – propozycja wartości marki i jej wyróżniki
Co nam to daje?
Ułatwia zbudowanie relacji z klientem (w oparciu o tożsame wartości), tzw. wyższy cel (misję firmy), wpływa w dłuższym terminie na lojalność oraz przywiązanie do marki.
Część 3
Komunikacja marki
3.1 Kanały i media komunikacji off-line i on-line
Co nam to daje?
Ułatwia bieżącą pracę osób prowadzących działania marketingowe – podpowiada w jakich kanałach, za pomocą jakich treści, z użyciem jakich technik marketingowych budować markę, robić dobrą komunikację, angażować odbiorców, aby na końcu skraść ich serducho i... sprzedać.
3.2 Formaty i tematy komunikacji marki
Co to jest i co nam to daje?
Tworzenie atrakcyjnych i przydatnych dla klientów treści, blisko związanych z oferowanymi produktami, które podtrzymują ich uwagę oraz zainteresowanie oraz są elementem prowadzącym do sprzedaży. Formaty komunikacji mają się do treści, tak jak rama do obrazu – oprawiają ją w atrakcyjną formę, np. mini-instrukcję, infografikę, live z pytaniami od widzów itp.
3.3 Styl języka marki
Co nam to daje?
Wyraża osobowość marki (to, jaka jest), ułatwia nawiązanie lepszych relacji klientów z marką, buduję i budzi emocje, odróżnia komunikację marki od innych.
W czasie warsztatów krok po kroku przejdziesz przez wszystkie fazy budowania marki.
Program uzupełniłem o dodatkowe konsultacje i narzędzia, które raz jeszcze pozwolą Ci przećwiczyć kluczowe, newralgiczne części procesu.
Dodatkowo w ramach warsztatów otrzymasz:
- Praktyczny podręcznik wdrażania strategii z szablonami ćwiczeń.
- Zestaw fiszek Greate Brand - budowanie marki firmy, ułatwiających znalezienie wyróżnika marki oraz zaprojektowane propozycji wartości.
- 1,5-godzinne konsultacje powdrożeniowe.
Najczęściej zadawane pytania
Ile łącznie trwają warsztaty?
Dwa dni, po 8 godzin każdego dnia.
Łącznie więc czeka nas 16 godzin intensywnej pracy z konkretnymi efektami.
Czy dwa dni warsztatów robione są ciurkiem?
Rekomenduję, aby odstęp pomiedzy pierwszym a drugim dniem wynosił co najmniej tydzień.
Dlaczego? Aby dać Tobie i Twojemu zespołowi czas na przemyślenia, decyzje oraz pogłębienie niektórych zagadnień.
Zdarzało mi się organizować również warsztaty z podziałem na 4 sesje po 4 godziny każda.
W takiej sytuacji ważne jest natomiast, aby czas pomiedzy pierwszą a ostatnią sesją nie był dłuższy niż 3-4 tygodnie (oraz aby niezmienny pozostał skład zespołu projektowego).
Jaki jest koszt warsztatów?
Całkowity koszt warsztatów to 9690 zł brutto.
Co zawiera się w cenie warsztatów?
W cenie warsztatów otrzymujesz:
- 16 godzin warsztatów dopasowanych do Twojej firmy.
- Pracę jeden na jeden w oparciu o Twoje bolączki i wyzwania Twojej firmy.
- Nieograniczone konsultacje mailowe pomiędzy pierwszą a drugą częścią warsztatatów, jak również w czasie do dwóch tygodni po ich zakończeniu.
- Dostęp do bazy wiedzy.
- Wiele formatek i szablonów, które pomogą Ci zebrać i monitorować kluczowe parametry Twojego biznesu.
A także:
- Praktyczny podręcznik wdrażania strategii z szablonami ćwiczeń.
- Zestaw fiszek Greate Brand - budowanie marki firmy, ułatwiających znalezienie wyróżnika marki oraz zaprojektowane propozycji wartości.
- 1-godzinne powdrożeniowe konsultacje zdalne.
W jakiej grupie pracujemy? Ile osób uczestniczy w warsztatach?
Warsztaty prowadzone są wyłącznie dla Ciebie i Twoich pracowników, jak również są w stu procentach dopasowane do wyzwań i bolączek Twojej firmy.
W trakcie nich - w oparciu o sprawdzone boju ćwiczenia - wypracujemy gotowe rozwiązań dla Twojej marki.
Zaplanowany i uporządkowany proces pomoże nam zrealizować kluczowe dla Ciebie cele.
Opinie osób uczestniczących w warsztatach budowania marki
Zapisz się na warsztaty Greate Brand — budowanie marki firmy lub zapytaj mnie o szczegóły