Wiesz, jakie jest pierwsze pytanie klientów o strategię marki?
Po co mi to?
Pozwól, że wytłumaczę to na prostym przykładzie.
Pomyśl o budowie domu. Nie zaczynasz od ścian, wyboru okien i firanek, prawda?
Wiesz, że na to przyjdzie czas - że na początku potrzebny jest dobry projekt.
Wiesz bowiem, że dobry projekt uprawdopodabnia dobrą budowę, no i jej efekt - solidny dom.
Nie daje stuprocentowej gwarancji, ale pozwala z dużym prawdopodobieństwem:
Zbudować dom bez większych niespodzianek
Ograniczyć błędy do minimum
Stworzyć bezpieczne gniazdo dla Ciebie i rodziny
Zatrudnić właściwych ludzi - dekarzy, stolarzy, elektryków
Zadbać o funkcjonalny układ odpowiadający na potrzeby domowników
Powiesz - hej, Krzysiek, czy my dalej mówimy o strategii? Tak, no bo zobacz.
Dobra strategia pozwoli Ci:
Zbudować silną markę, która ma jasny przekaz, nie ma braków i wypaczeń
Ograniczyć błędy, i koszty tych błędów, np. źle dobranych grup odbiorców, marnych wyróżników, nietrafionych obietnic
Stworzyć dopasowane do odbiorców rozwiązania, które skradną ich serca i zapadną w pamięć
Dotrzeć z trafnym przekazem do właściwych ludzi, we właściwym miejscu, o właściwym czasie
Opracować adekwatne wartości i korzyści, które zbudują relacje, uwiarygodnią markę w oczach klientów i sprawią, że ją polubią i jej zaufają
I tak jest właśnie ze strategią. Warto ją mieć, by działać z głową!
Działanie bez planu i wizji. Jakie są skutki braku strategii?
Niejasny, rozmyty lub niespójny obraz i wizerunek marki
Niedopasowanie oferty marki do potrzeb klientów
Przebrzmiałe obietnice, które nie mają dla klientów większego znaczenia, lub w które klienci nie wierzą
Korzyści, które nie budują wartości marki, nie odróżniają jej na rynku, nie są atrakcyjne
Czego z kolei konsekwencją są:
Chaotyczne działania marketingowe
Odpływ klientów
Organizowane naprędce kampanie, promocje sprzedaży, wyprzedaże
Utrata klientów ambasadorów - naturalnych promotorów marki i jej orędowników
Spadek zaufania do marki
No dobrze, ostrzegłeś mnie,
ale... co dalej?
Teraz pora powiedzieć, co możesz dzięki dobrze opracowanej strategii zyskać.
Dobra strategia tym różni się od słabego biznes planu, że dokładnie wskazuje, w jaki sposób osiągnąć zakładane cele, tymczasem biznes plan często jedynie je wymienia.
Strategia opisuje sposób, w jaki firma może się rozwijać.
Jak wygląda cały proces?
Wsparty obserwacją uczestniczącą, warsztatami wdrożeniowymi, konsultacjami zdalnymi
lub prowadzonymi na miejscu oraz eksperckim konsultingiem
Pierwsze spotkanie
Cele, potrzeby, oczekiwania
oraz budżet
Podczas spotkania określimy cele, oczekiwania i potrzeby, ustalimy posiadane przez Ciebie dokumenty/ materiały oraz budżet.
2-3 godziny
Przedstawienie wniosków
Zakres prac, harmonogram, koszty
Na spotkaniu przedstawię Ci szczegółowy zakres prac i działań, ich harmonogram, koszty obsługi oraz wdrożenia projektu.
1-2 tygodnie
Bierzemy się do roboty
Opracowujemy kolejne materiały
i konsultujemy je
Opracowujemy kolejne dokumenty w formule konsultacji zdalnych, bezpośrednich, eksperckich lub warsztatów projektowych.
Kilkanaście tyg. lub kilka miesięcy
Zobacz zrealizowane strategie marki, komunikacji marki i strategie marketingowe
Więcej przykładów? Skocz do portfolio
Możesz na mnie liczyć
Napisz lub zadzwoń do mnie - porozmawiamy o tym, co mogę dla Ciebie zrobić
Telefon
Cześć, jestem Krzysiek!
Pomagam firmom mnożyć możliwości dzięki sile strategii
pozwalającej zbudować wyróżniającą markę.
Pomogę Ci tę markę zbudować od podstaw
lub wesprę Cię na dowolnym etapie jej rozwoju,
by zdobyć serca, zawładnąć wyobraźnią i na długo pozostać w pamięci klientów.


W marketingu siedzę od 14 lat.
Doskonale się na tym znam.
Byłem brand researcherem i brand plannerem w agencji brandingu strategicznego, pracowałem w Allegro dla marki Ceneo jako specjalista ds. marketingu i employer brandingu, przez kilka lat działałem jako wolny strzelec i pan od strategii. Od 2016 roku pracuję pod marką Ever.
Moimi klientami są najczęściej właściciele małych i średnich biznesów oraz soloprzedsiębiorcy - to dla nich właśnie najczęściej buduję strategie marki, komunikacji marki lub strategie marketingowe.
Ponad
Lat doświadczenia
w marketingu
Ponad
Skonsultowanych marek
i biznesów
Ponad
Godzin doświadczenia strategicznego

Kto wspiera mnie
w Ever?
Korzystam z pomocy specjalistów, którzy uzupełniają moje kompetencje lub pomagają mi w lepszym zaopiekowaniu się problemem - badaczy, analityków rynku, infobrokerów, researcherów, copywriterów, grafików i ilustratorów, specjalistów od performance marketingu. Ludzi, których jakość pracy znam i cenię.
Nie jestem niewolnikiem
jednej metody.
Wykorzystuję różne podejścia, metody lub ich elementy, np. Design thinking, Service design, Business Model Canvas, Blue Ocean Strategy, wiedzę z zakresu ekonomii behawioralnej i psychologii społecznej oraz podejścia zwinne.
Między innymi na ich podstawie wypracowałem własny proces, który dopasowuje do natury wyzwania.


Działamy mądrzej.
Nie siłą, a głową. I z głową.
Koncentrujemy się na jednym kluczowym celu (nie na wielu), nie unikamy trudnych wyborów (i pytań), wykorzystujemy silne strony firmy (i słabe strony konkurencji), szukamy kluczowej przewagi (do skutku), a nade wszystko stawiamy w centrum klienta (dla Twojego - jako właściela marki - dobra).
Pomogę Ci znaleźć punkt podparcia,
obrać strategiczną pozycję oraz skoncentrować siły,
by zdobyć kluczową przewagę,
wybić Twoją markę i zawojować rynek.
Moi klienci najczęściej mówią
o mnie, że jestem...
Zaangażowany
Angażuje całego siebie - inaczej nie potrafię. Głową i sercem jestem z Tobą
Konkretny i rzeczowy
Dostarczam sprawdzonych rozwiązań, nie mnożę problemów, nie leję wody
Dobrze przygotowany
Odrabiam pracę domową, nie marnuję Twojego czasu - wiem, że jest cenny
Pomocny i sympatyczny
Z dobrą energią, entuzjamem, w dobrym nastroju, z uśmiechem
Z głową pełną pomysłów
Nieszablonowe rozwiązania i myślenie out of the box to moja domena
Świetnie zorganizowany
Pracuję zwinnie, w dobrym tempie, według sprawdzonych w boju metod
Opinie o współpracy
Z opracowywanych strategii marek, strategii komunikacji, strategii marketingowych
Wyobraź sobie idealny świat - nie ma w nim wojen, wszyscy ludzie się szanują, a na wizytę u lekarza nie czekasz pół roku, tylko wchodzisz z ulicy. W tym świecie swoje miejsce mają też konsultanci, a wśród nich jest Krzysiek Rynkiewicz.
Mam szczęście często pracować z osobami, które są bardzo profesjonalne i współpraca z nimi jest czystą przyjemnością, ale żadna z nich nie dorównuje w tym Krzyśkowi.
Krzysiek na każdą sesję, w trakcie której pracowaliśmy nad marką jednego z produktów mojego Biura Mówców Spice, przychodził przygotowany bardziej niż się spodziewałem.
W każdym swoim działaniu pokazywał mi, że pracuję z pasjonatem-profesjonalistą, który szczególnie dba o komfort i doświadczenie klienta. Na każdym kroku czułem się zaopiekowany.
Krzysiek jest komunikatywny, pracowity i kreatywny, a jego sugestie są wyjątkowo trafne. Jeśli chcesz popracować nad marką swojego produktu lub firmy, zdecydowanie polecam Krzyśka. Ja na pewno będę wracał do niego za każdym razem, gdy będę potrzebował wsparcia w tym temacie.
Krzysztof wykonał na zlecenie biura nieruchomości Dobry Zarządca strategię marki, strategię komunikacji marki, logo oraz stronę internetową.
Współpraca przebiegała wzorowo – wszelkie moje uwagi były uwzględniane, a ostateczny efekt znacznie przerósł moje oczekiwania.
Zaprojektowana przez Krzysztofa strategia sprawdza się w praktyce, a logo, wizytówki i ulotki tworzą spójny wizerunek mojej firmy.
Krzysztof jest profesjonalistą z wielką wiedzą i szerokim spojrzeniem na wykonywane projekty.
Zdecydowanie polecam Krzysztofa firmom, które potrzebują wykreować swoją markę.
Bardzo doceniam wsparcie Krzysztofa. Przez cały proces [tworzenia strategii marki osobistej w modelu Design thinking] czułem, że w pełni bierze odpowiedzialność za proces projektowy.
Czułem, że jest równie ciekawy tego, co razem wypracujemy, jak ja sam.
Poza efektem w postaci strategii, z której teraz korzystam tworząc swoją stronę internetową i ostateczną ofertę, sesje z Krzysztofem pomagały mi lepiej zrozumieć to, kim jestem i co chcę dawać światu - w bardzo dosłownym znaczeniu.
Nasze spotkanie były dla mnie też pracą nad sobą. […] Czułem się głęboko szanowany i wspierany.
Firma Ever i Krzysztof Rynkiewicz pomogli mi opracować atrakcyjny dla odbiorców wizerunku marki firmy.
Zakres prac obejmował pomoc w określeniu strategii pozycjonowania marki, nazwy marki, zaprojektowanie logo, stworzenie system identyfikacji wizualnej oraz materiałów takich jak wizytówka, papier firmowy broszura oraz plansze prezentacji multimedialnej w wersji elektronicznej.
W czasie prac Krzysztof przygotował 8 propozycji projektów logo, na bieżąco uwzględniał zgłaszane sugestie i uwagi oraz dopasowywał się do zmian i potrzeb projektowych.
Krzysztof przez cały czas współpracy doradzał, podpowiadał i sugerował rozwiązania, był otwarty na dyskusję oraz w pełni zaangażowany w projekt.
Przygotowane projekty oceniam jako kreatywne oraz dopasowane do charakteru marki oraz w pełni zgodne z tym, czego oczekiwałem.
Krzysztof opracowywał dla mojej restauracji strategię marki, komunikacji marki, logo oraz brand booka.
Dzięki zaangażowaniu i doświadczeniu Krzysztofa cały projekt został opracowany zgodnie z moimi oczekiwaniami.
Pełen profesjonalizm i świetna organizacja pracy.
W czasie warsztatów z Krzysztofem opracowaliśmy między innymi insight grup docelowych, zrobiliśmy analizę konkurencji, aby na bazie tej wiedzy wypracować propozycję wartości - wyróżniki marki, obietnice i korzyści oferowane klientom.
Przekazana przez Krzysztofa wiedza i doświadczenie dały mi duże możliwości rozwoju.
Zaoferował mi coś więcej niż oczekiwałem - pomoc również po zakończeniu współpracy.
Współpraca z Krzysztofem od początku opierała się na dialogu.
Starał się on jak najlepiej zrozumieć lokalny rynek i specyfikę mieszkańców naszego miasta.
Dzięki dobrze opracowanej strategii mogliśmy zrozumieć oczekiwania rodziców naszych uczniów i dostosować ofertę do ich wymagań.
Profesjonalizm i bardzo dobra komunikacja stały się podstawą naszej współpracy i przyczyniły się do sukcesu firmy.
Jeśli strategia jest DŹWIGNIĄ,
to marka jest SIŁĄ.
Marka akcentuje silne strony produktu, przyciąga spojrzenia, łatwiej zapada w pamięć oraz zdobywa zaufanie i lojalność klienta; strategia kierunkuje i koordynuje działania, które mają do tego prowadzić.


Widzieliśmy w trendach rosnącą nostalgię za smakami dzieciństwa, autentycznością i naturą; nieliczna lokalna konkurencja oferowała dania tradycyjne, ale bez doświadczeń. Wnioski nasunęły się same – Dobra Nasza będzie korzystać z produktów regionu oraz gotować według starych receptur. Taką też obietnicę złożyliśmy odwiedzającym restaurację gościom.
XXX
YYY
ZZZ

XXX
XXX
YYY
ZZZ
XXX
XXX
YYY
ZZZ

Przykładowe strony ze strategii marek, komunikacji marek oraz strategii marketingowych
XXX
XXX
YYY
ZZZ


XXX
XXX
YYY
ZZZ
XXX
XXX
YYY
ZZZ


XXX
YYY
ZZZ

XXX
XXX
YYY
ZZZ
XXX
XXX
YYY
ZZZ
