Kim był klient?
// Magdalena Krygiel-Bartoszewicz - nauczycielka j. angielskiego, tłumaczka, coach
Kiedy?
// 2019-2022
Ile to trwało?
// 2 miesięcy (strategia marki osobistej)
Co zrobiliśmy dla klienta?
// Opracowaliśmy elementy strategii marki osobistej obejmujące m.in.: segmentację grup docelowych, w tym klientów biznesowych/ B2B, propozycję wartości marki, unikalne, odróżniające korzyści marki, dowody uwiarygodniające markę w oczach jej klientów oraz osobowość/ archetypy marki
// Wypracowaliśmy elementy strategii komunikacji marki osobistej obejmujące m.in.: styl języka marki, tematy komunikacji oraz copywriting na stronę interetową
// Zaprojektowaliśmy logo oraz skrócony system identyfikacji wizualnej marki
// Opracowaliśmy stronę internetową oferty marki osobistej
Propozycja wartości marki
Analiza opinii klientów biznesowych pokazała, że głównie akcentują oni korzyści psychologiczne - osobowość Magdaleny (bezpośredniość, luz, humor, sympatyczność, szczerość) oraz atrakcyjne podejście do uczenia i styl pracy.
To odkrycie - tj. że za efektywność zajęć oraz ich atrakcyjność w oczach klientów odpowiada osobowość oraz styl pracy Magdaleny - zdefiniowało pozycjonowanie marki i komunikowaną propozycję wartości.
Pozycjonowanie marki
Klienci biznesowi powiedzieli o Magdalenie, że jest: konkretna, otwarta na potrzeby, wyrozumiała, cierpliwa, że prowadzi zajęcia z zaangażowaniem, ciekawie, nieszablonowo, w partnerskiej i miłej atmosferze oraz bezstresowo.
Wskazali, że cenią ją za: energię, zapał, profesjonalizm, poczucie humoru, komunikatywność, dystans do siebie oraz swobodny, ale efektywny styl pracy.
Na tej bazie - analizując również jej unikalność w skali lokalnej - ufundowaliśmy pozycjonowanie marki - Choice. English Made Easy.
Osobowość marki
Osobowość marki wyrażają archetypy Magika, Matki Natury oraz Opiekuna.
Odnoszą się one do tzw. kluczowych czynników konkurencji (czyli najważniejszych dla klientów cech, atrybutów i korzyści), którymi - w przypadku nauki języka biznesowego dla klientów B2B - są/ jest: usposobienie nauczyciela, styl pracy i podejście do klienta.
Podkreślamy je w komunikacji, szczególnie w korzyściach oraz argumentach uwiarygodniających markę.
Lekko, praktycznie i z uśmiechem
Business English with a coach on the couch? Angielski biznesowy z coachem na kanapie? Co to ma właściwie znaczyć?
Wyrazistą osobowość marki opowiedzieliśmy w ofercie poprzez zdjęcia, chwytliwe nagłówki oraz teksty pisane z humorem i wg zasad plain language/ prostego języka.
Oddaliśmy w ten sposób unikalną recepturę Magdaleny na skuteczną naukę języka obcego.
Akcentujący wyróżniki marki system identyfikacji wizualnej
Na bazie założeń strategii zaprojektowaliśmy m.in. logo i stronę internetową marki.
Kolorem przewodnim uczyniliśmy niebieski (w wersji jasnej i ciemnej), kojarzony z poczuciem bezpieczeństwa, spokoju, ale też z wiedzą.
Co o naszej pracy powiedział klient?
Krzysztof idealnie wyczuwa potrzeby klienta i dzięki jego analitycznym umiejętnościom dokładnie określa profil marki.
Ma ogromną wiedzę i doświadczenie, słucha, dopytuje.
Takie podejście sprawia, że masz wrażenie, że to właśnie twoja marka jest dla niego najważniejsza.
Zdecydowanie polecam!
Magdalena Krygiel-Bartoszewicz — właścicielka marki i szkoły językowej Choice. English Made Easy