Kto najbardziej skorzysta z warsztatów? Dla kogo one są?
Właściciele
solobiznesów
Samodzielnie prowadzjący swoje działania marketingowe
Pracownicy działów marketingu
Tworzący i przetwarzający content dla marki
Content
marketerzy
Który chcą wznieść swoje umiejętności graficzne na wyższy poziom
Inni
zainteresowani
Oczekujący bardzo praktycznego, warsztatowego podejścia
Co zyskasz dzięki warsztatom?
Bez trudu i bez pomocy grafika przygotujesz prosty projekt plakatu, ulotki, baneru reklamowego lub innego nośnika
Opracujesz estetyczny, uporządkowany i czytelny projekt do druku lub do internetu zgodny z księgą systemu identyfikacji wizualnej Twojej marki
Nauczysz się dobierać zdjęcia, grafiki, ikony i inne elementy graficzne, które podbiją estetykę projektu, zwiększą jego czytelność i atrakcyjność
Uzupełnisz swoje oferty składające się w większości z tekstów o elementy informacji wizualnej, która lepiej przemówi do wyobraźni odbiorców
W praktyce poznasz ważniejsze funkcje Canvy, takie jak np. zmiana formatu projektu, kopiowanie i zmiana stylu i inne, które ułatwią i przyspieszą projektowanie
Poznasz zasady kompozycji obrazu i tekstu na przykładach
Poznasz inne darmowe i łatwe w użyciu narzędzia uzupełniające funkcje Canvy, które pozwolą Ci ożywić Twoje pomysły
Program warsztatów Canva dla marketerów
Część 1
Wprowadzenie do projektowania graficznego i projektowania informacji
Zasady projektowania i kompozycji (omówione na przykładach)
Łączenie grafiki i tekstu – rozplanowywanie elementów graficznych
Praca z kolorem – rola koloru, dobór kolorów, palety kolorów
Typowe błędy projektowe na przykładach projektów dużych marek
Część 2
Pierwsze kroki z Canvą
Ustawienia identyfikacji wizualnej marki (kolorów firmowych, logo oraz typografii/ czcionek)
Integracja z innymi narzędziami i zasobami, np. Instagramem, Facebookiem, Dropboxem, Google Drive
Przeszukiwanie bazy szablonów projektów (wg wybranych kryteriów)
Wybór szablonu oraz jego wstępne dopasowanie
Ustawienia formatu projektu – definiowanie rozmiarów lub dopasowanie rozmiarów wybranego szablonu do oczekiwań
Samodzielne definiowanie stylu lub wybór szablonu stylu (z listy już zdefiniowanych w Canvie)
Ustawienie tła, marginesów i spadów (w przypadku plików do druku)
Ustawienia siatki, linii pomocniczych i prowadnic (ułatwiających pozycjonowanie grafiki i tekstu na stronie)
Omówienie na przykładach funkcji ułatwiających pracę z narzędziem, między innymi: kopiowania stylu, blokowania i grupowania obiektów
Część 3
Praca z tekstem
Dobór czcionek i ich kombinacji
Ustawienia grubości i wielkości pisma dla nagłówków i tekstu ciągłego
Wykorzystanie wyróżnień i efektów dla tekstu
Korzystanie z kreatora wykresów i tabel
Część 4
Praca z obrazem
Wykorzystanie zasobów graficznych – grafik, zdjęć, linii, kształtów, ramek, siatek, wykresów i innych dostępnych w Canvie,
Dobór zdjęć, grafik, ikon i innych elementów graficznych
Ustawienie lub zmiana tła projektu
Usuwanie tła z obrazka
Kadrowanie, prostowanie i pozycjonowanie elementów projektu
Edycja obrazu – wykorzystanie filtrów graficznych i efektów obrazu
Tworzenie mockupów
Tworzenie kolaży ze zdjęć
Wykorzystanie generatora palet kolorystycznych
Część 5
Animacja i wideo
Wykorzystanie efektów animacji (obrazu i tekstu)
Projektowanie prostych animacji do wykorzystania w kluczowych kanałach komunikacji, np. na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych
Projektowanie prostego wideo produktowego/ ofertowego
Część 6
Dodatkowe narzędzia uzupełniające funkcje Canvy i jej możliwości
Narzędzia do kompresji plików (do internetu)
Narzędzia do zarządzania kolorem - koło kolorów, wydzielanie kolorów ze zdjęcia, wydzielanie gradientu, pobieranie koloru z obrazka i tym podobne
Darmowe banki zdjęć, grafik, ikon, filmów i inne
Część 7
Przygotowanie pliku do druku lub do eksportu (dla ekranów/ do internetu)
Co wyróżnia moje warsztaty?
Po pierwsze...
Prosto
i efektywnie
Sprawdzone w boju ćwiczenia, schematy i szablony, które ułatwią Ci opanowane kluczowych umiejętności oraz wypracowanie rozwiązań dla marki jeszcze podczas warsztatów
#skutecznie #sprawnie
Po drugie...
Na przykładach bliskich uczestnikom
Omawiane przykłady i rozwiązania w większości dotyczą branż uczestników szkoleń lub są do tych branż zbliżone, co jest możliwe dzięki warsztatowej, praktycznej formie pracy w małej grupie
#z efektami
Po trzecie, ale nie ostatnie
Praktycznie oraz
krok po kroku
Ćwiczenia i zadania o sprawdzonej skuteczności oraz zaplanowany, uporządkowany proces, który przeprowadzi Cię od pomysłu przez badania i projekt tożsamości do gotowej strategii
#od początku do końca
W czasie warsztatów uczestnicy opracują szablony projektów takich jak: CV, plakat, okładka publikacji, banner na blog/ stronę www, prezentacja, oferta, film.
3/4 czasu spędzą na projektowaniu oraz przygotują co najmniej trzy materiały do druku i trzy do internetu.
Metody pracy:
- Ćwiczenia wdrożeniowe wykonywane przez uczestników.
- Feedback od prowadzących odnośnie do mocnych i słabych stron wykonanych projektów.
- Demonstracja.
- Studia przypadku/ case study.
- Pytania uczestników/ FAQ.
Najczęściej zadawane pytania
Ile łącznie trwają warsztaty?
O której zaczynamy i kończymy?
Zaczynamy o 9, kończymy o 16.
Łącznie więc czeka nas 8 godzin intensywnej pracy z konkretnymi efektami.
Co mam zabrać ze sobą na warsztaty?
Poza dobrym humorem, laptop z okablowaniem i myszką.
Cała reszta - w tym szkicownik, ołówek i długopis - otrzymasz ode mnie na miejscu.
W jakiej grupie pracujemy? Ile osób uczestniczy w warsztatach?
Maksymalnie 8 osób.
Tak mała grupa pozwala nam na prawdziwą pracę warsztatową oraz pełne dopasowanie do sytucji i potrzeb uczestników.
Czy dostanę certyfikat ukończenia kursu?
Oczywiście. Otrzymasz go w wersji elektronicznej kilka dni po warsztatach.